עמית

אחת השאלות הגדולות בהן אנו נתקלים כאשר אנו רוצים לערוך אירוע ביתי היא "מה לגבי השכרת ציוד?".

ניתן ורצוי לחלק את התשובה לשני חלקים: כלי הגשה ואוכל, וריהוט מסוגים שונים.

כאשר אנו מתכננים אירוע ביתי המרכיב החשוב ביותר בתכנון הציוד הוא סגנון הארוחה (קוקטייל, מזנון, פינגר פוד וכו'). כאשר נענה על השאלה הזו פתרנו חלק גדול מאוד מהדברים.

מבחינת כלי הגשה ואוכל, עומדות לפנינו שלוש אפשרויות:

  1. שימוש בכלי הבית:  אפשרי, אך מאלץ שטיפת כלים בתום האירוע. מלבד זאת רוב הסיכויים שאין סרוויס תואם עבור כל האנשים ויהיה ערבוב של מספר סוגים על השולחן. הפתרון הזול ביותר.
  2. כלים חד פעמיים: היתרון- זורקים לפח בגמר השימוש. ישנו היום מבחר גדול מאוד של כלי אוכל ושתיה חד פעמיים, מסוגים וברמות מחיר שונות, כאשר היקרים שבהם עולים כמעט כמו השכרת כלים רב פעמיים. החסרון- לא ידידותי לסביבה. פתרון ברמת מחיר בינונית.
  3. השכרת כלים: היתרון- נראות מצוינת, אין צורך בשטיפת כלים, מורידים את שאריות האוכל והשתיה מהכלים ומכניסים אותם מלוכלכים ל-"בסקטים" שלהם. חברת ההשכרה כבר תדאג לנקות אותם. החסרון- המחיר. פתרון זה יקר יותר ברוב המקרים וכדאי להשתמש בו במידה ויש צורך בציוד מועט שיכול להכנס ברכב שלכם, מה שיחסוך את עלות ההובלה או שהחלטתם להשכיר גם ריהוט לטובת האירוע ובכל מקרה חברת ההשכרה חייבת להגיע אליכם.

מפתח כלים:

  • צלחות- 1.5 מכמות הסועדים (לאירוע של 50 איש 75 צלחות  עיקריות. לא לכל האירועים יש צורך בצלחות מנה ראשונה ובצלחות קינוח אך במידה וצריך יש להשתמש באותו מפתח)
  • סכום- 1.5 מכמות הסועדים (אם מדובר באירוע קוקטייל , אין כמעט צורך בסכינים ולכן יש להזמין הרבה פחות). כפיות יש להזמין גם לקינוח וגם לקפה ולכן להזמין 1.7 מכמות הסועדים.
  • כוס שתיה קלה ("לונג/הייבול")- לפחות שתי כוסות לאדם בחורף ושלוש בקיץ (במיוחד אם האירוע נערך בחוץ)
  • כוס יין- כמובן שאתם יודעים יותר טוב מאיתנו מיהם האורחים שלכם ומה אופים אך המלצתי היא לפי כמות האורחים (יש כאלו שלא ישתו בכלל ויש כאלו שישתו יותר…)
  • כוס שמפניה ("פלוט")- כשליש מכמות האורחים.
  • כוס וויסקי ("לואובול") וקוניאק ("סניפטר")- אלו משקאות שנחשבים "גבריים" יותר, במידה ובחרתם להגיש אלכוהול מסוג זה באירוע שלכם יש להזמין לפי שליש מכמות הגברים באירוע…
  • כוס קפה ואספרסו- ברוב האירועים כמעט שלא שותים אספרסו, אפילו אם יש מכונת קפה בבית, ולכן מומלץ להמעיט בכמות כוסות אלו ולהזמין יותר כוסות קפה. בכל מקרה, סה"כ כמות הכוסות לא צריכה לעלות על 80% מכמות האורחים באירוע).

כמובן שיש לשים את הדעת גם לכלים מרכזיים לאוכל (קערות לסלט, צלחות שטוחות לפלטות דגים ובשרים וכו'). במקרים רבים נוהגים להשתמש בכלי הבית במידה ויש מספיק כאלו, ע"מ להשרות אווירה ביתית לאירוע, אך חשוב לוודא שיש מספיק כלים (לפחות כלי אחד לכל מנה באירוע קטן עד 30 איש, ושני כלים ויותר באירועים גדולים יותר).

לא לשכוח כלים לסכו"ם ולמפיות, סלסלה ללחם עם קרש חיתוך וסכין לחם טוב. רצוי גם להשאיר מקום במקרר ולקנות מספר שקיות קרח.

תמיד כדאי להזמין עוד כמה כפות ,כפיות וקעריות קטנות  לרטבים ועוד מיני דברים שלא חשבנו עליהם ;-) .

גם מלצר/ית או ברמן/נית מקצועי/ת יכולים לעשות את ההבדל ולהפוך את האירוע שלכם לחוויה שלא תשכח.

ריהוט:

הזמנת ריהוט היא כבר תורה אחרת ותלויה מאוד בסוג האירוע שלכם, באופייכם ובתקציבכם. במידה ואתם צריכים להזמין תוספות ריהוט כדאי לפנות למארגן אירועים מקצועי אשר יגיע לביתכם ויתן הצעת מחיר על פי הנתונים הקיימים במקום. תמיד ניתן לקפוץ בעצמכם למשרדי חברת השכרת הציוד , אך אין כמו מראה עיניים של מישהו שבקיא בתחום ומגיע אליכם על מנת לייעץ ולהכווין.

הכותב הוא עמית אוסטרייכר, מפיק אירועים בעל יותר מ-10 שנות נסיון, עם התמחות באירועים בבתים ובמקומות לא שגרתיים. מעבר למקצוענות ולאדיבות של עמית מבחינתי היתרון הגדול שלו הוא מודולריות השירות. מצד אחד הוא יכול לארגן מלצר אחד לאירוע אינטימי של 15 איש בבית ומצד שני להפיק אירוע של 200 איש על חוף הים. אני עושה עם עמית שיתופי פעולה בעיקר באירועים של 50 איש ומעלה שבהם נדרשים מלצרים שיגישו את האוכל, יחליפו את המגשים ויתפעלו את האירוע.
לאתר של עמית

 :