Imageתרופת סבתא שכזו.

מתכון למרק מולים של השף בקופסה

מרק מולים ים תיכוני מרק עשיר ומשמח. הוא בעצם שילוב של מרק עגבניות, עם שומר ומולים. ההכנה שלו מתחלקת לשניים, כאשר את השלב הראשון ניתן להכין יום מראש, והוא כולל את הכנת הירקות באפייה למיצוי טעמם. את כמות המולים מחלקים לשניים, חציים יוגשו כבר מקולפים במרק, וחציים בקליפה.

מרכיבים: (ל-10 אנשים)

1 קילו מולים

15 יחידות עגבניות אדומות

2 יחידות שומר קטן

2 בצלים לבנים

3 שיני שום

1 ליטר מיץ עגבניות (מיכל קנוי)

כוס יין לבן לבישול

כמה חוטי זעפרן (לא חובה)

שמן זית

חמאה

הכנה:

מחממים תנור לחום הכי גבוה. שוטפים את העגבניות, מוציאים את העוקץ, חוצים לרוחב, מסדרים בתבנית על נייר אפייה עם הצד הפתוח כלפי מטה. אופים 3-4 דק'. מצננים מעט עד שניתן לקלף, הקליפות נשלפות בקלות (דרך נוחה לקלף את העגבניות בלי חליטה).

  1. מנמיכים את התנור ל-160 מעלות. מקלפים וחוצים את הבצלים. שוטפים וחוצים את השומר. מסדרים בתבנית עם נייר האפייה, מוסיפים את העגבניות, עם הצד הקטום כלפי מעלה. מטבלים בשמן זית, מלח, פלפל וטימין. אופים כשעתיים.

  2. בזמן אפיית הירקות אפשר להכין את המולים המקולפים: מנקים חצי מהכמות של המולים. שמים בסיר עם יין לבן, שמן זית, טימין וזעפרן. מכסים, מביאים לרתיחה. מבשלים למידת חצי עשייה- 3 דקות על אש בינונית, מנערים את הסיר תוך כדי. מוציאים מהנוזל, מפרידים את בשר המולים מהשריון. מתבלים בשמן זית ושומרים במקרר עד להגשה.

  3. לסיר גדול מכניסים את מיץ העגבניות, נוזלי הבישול של המולים והירקות (אם יש שכבות שהושחמו מדי בבצל ובשומר ניתן לקלפם). מכסים, מביאים לרתיחה ומבשלים הכל יחד כחצי שעה על אש בינונית. טוחנים את הציר בבלנדר ידני ומתקנים תיבול עם מלח ופלפל במידת הצורך. במידה והנוזל סמיך מדי, ניתן להוסיף מים (עד שלב זה, ניתן להכין הכל יום מראש).

  4. הרכבת המרק: מרתיחים את המרק, מוסיפים את המולים הסגורים וכף חמאה, מכסים ומאדים 3 דק'. מוסיפים את המולים המקולפים ומבשלים דקה נוספת. מגישים עם כמה עלי שומר טריים.